FAQ | Vanliga frågor om säsongskort

Varför har AIK Hockey ändrat betalningslösning?

Klubben vill effektivisera försäljningen av säsongskort för att göra det enklare för supportrar att förnya sina kort varje säsong. Att kunna betala direkt eller att dela upp på 12 månader på obestämd tid är en moden betalningslösning som används på många olika tjänster.

Varför måste jag betala via Trustly?

Trustly och AIK Hockey har ett samarbete där det gynnar klubben ju fler som använder Trustlys betalningslösning. I samarbetet köper Trustly bland annat exponering av klubben. Det gynnar klubben helt enkelt. Vill du läsa mer om Trustly, gå in på deras hemsida: https://www.trustly.net/se.

Hur betalar jag via Trustly?

Det är enkelt och smidigt. Du behöver bara koppla ditt bankkonto till Trustly vid ett tillfälle. Sedan sköter det sig självt.

Vad är det för skillnad på ett vanligt säsongskort och ”Säsongskort | För all framtid”?

Köper du ett vanligt säsongskort kommer det automatiskt att förlängas till kommande säsong om du inte väljer att säga upp det senast 10 mars.

Med ”Säsongskort | För all framtid” säkrar du din plats på Hovet livet ut och behöver således aldrig förnya kortet. Väljer du även att addera ”generationstillägget” går kortet i arv.

Vad innebär det att mitt kort förlängs automatiskt?

När du betalat ditt säsongskort behöver du aldrig mer manuellt förnya ditt kort. Om du inte vill byta plats. Kortet förnyas automatiskt till kommande säsong om du inte säger upp ditt kort senast den 10 mars.

Jag vill boka ”Säsongskort | För all framtid”. Hur gör jag?

Vi vill gärna hjälpa dig boka kortet. Kontakta Sevve Saberi på [email protected] och ange ditt telefonnummer.

När måste jag säga upp mitt säsongskort?

Ifall du inte vill betala för kommande säsong måste du säga upp ditt säsongskort senast 10 mars. Om du inte gör det fortlöper ditt köp över nästa säsong med samma betalningsplan som du har valt.

När dras betalningen från mitt konto?

Väljer du direktbetalning dras beloppet från ditt konto direkt vid första betalning. Nästa års betalning kommer ske i slutet av den månad du köpte/förnyade ditt första kort.

Exempel: Köpte/förnyade du ditt kort i augusti månad kommer betalningen att ske i slutet av augusti, varje år, fram till att du säger upp ditt säsongskort.

Väljer du delbetalning börjar det gälla, likt ovan, den månad du köpte/förnyade ditt kort.

Exempel: Köpte/förnyade du ditt kort i augusti månad kommer betalningen att börja i slutet av augusti och pågå i 12 månader. När betalningen är slut påbörjas en ny för kommande säsong, om du inte sagt upp ditt kort senast 10 mars.

Hur kan jag betala mitt säsongskort?

Via klubbens partner Trustly har vi tagit fram två betalningsplaner - direktbetalning eller delbetalning 12 månader via ditt bankkonto, räntefritt. Var noga med att läsa villkoren innan du slutför ditt köp, som finns att ta del av i sista steget vid köp av säsongskort.
Vill du betala kortet på företaget behöver du kontakta [email protected]

Kan jag byta betalningssätt?

Ja det går men då behöver du ta kontakt med Sevve Saberi på [email protected] eller 076 002 26 11.

Jag beställde inget plastkort. Kan jag köpa till det i efterhand?

Ja, men det medför en extra kostnad. Kontakta Sevve Saberi på [email protected] eller 076 002 26 11 så berättar han mer

När får jag mitt säsongskort?

Bokar du innan 1 augusti får du ditt kort i brevlådan innan säsongsstarten.

Jag har inte beställt något plastkort, hur får jag tag i mina biljetter?

Du kan hantera dina biljetter via eget inlogg på aik.ebiljett.nu

Jag står registrerad på alla kort i mitt kompisgäng. Hur kan jag lösa så mina kompisar betalar för sitt kort?

I och med att korten förnyas varje år kan det medföra en större kostnad om du har flera kort bokade. För att göra det smidigare kan du nu skicka vidare platsen till rätt person i sällskapet som får hantera sitt säsongskort och sin betalning själv. Detta gör du i samband med att du nu förnyar ditt kort.

Hur länge kan jag köpa säsongskortet till rabatterat pris?

Fram till den 31 maj kan du köpa/förnya ditt kort till rabatterat pris sedan övergår säsongskorten till ordinarie priser.

Jag har läst klubbens FAQ men har fortfarande frågor. Vem vänder jag mig till?

Kontakta Sevve Saberi på [email protected] eller 076 002 26 11 så berättar han mer