Triffiq T-shirt Toss – nytt publikevent på Hovet
Publicerad: 2017-11-10

I samband med hemmamatchen mot Södertälje SK nu på lördag är det premiär för Triffiq T-shirt Toss. Ett nytt publikevent på AIK Hockeys hemmamatcher.

AIK Hockey har – tillsammans med klubbens partner Triffiq Företagsprofilering – tagit fram ett koncept att utveckla arrangemanget och merchandise. I varje powerbreak kommer det att skjutas ut specialdesignade t-shirts till publiken.

– Det är kul att vi har partners som vill vara med och bidra till och utveckla arrangemanget. Detta samarbete möjliggör bland annat att vi kan skjuta ut t-shirts till publiken som besöker våra hemmamatcher. Något som vi tycker är kul att kunna addera till de som besöker AIK Hockeys hemmamatcher, kommenterar Sevve Saberi på AIK Hockey. 

Bakom detta koncept står ett av Sveriges mest framgångsrika bolag inom företagsprofilering – Triffiq. Företaget grundades av före detta AIK-spelarna Tommy Hedlund och Rikard Franzén. Duon insåg vikten av företagets visibilitet och reklamyta på textilier. Idag har Triffiq utvecklats till en heltäckande profilleverantör med fyra starka plattformar inom Profil & Presentreklam, Arbetskläder, Dressat och Display.

– Vi har varit partners till AIK Hockey under många år i olika former. Det känns extra kul att som partner hjälpa till med utvecklingen av arrangemang runt matcherna, säger Tommy Hedlund, VD på Triffiq.

T-shirten som kommer att skjutas ut på lördag är den första som tagits fram i samband med samarbetet. Flera produkter kommer att dyka upp i shopen framöver.

En ytterligare del i samarbetet är att TriffiQ kommer att producera en supporter t-shirt. AIK:s supportrar ska tillsammans med grafiker ta fram tre alternativ som alla supportrar ska få rösta på. Den t-shirt som får flest röster kommer att gå på produktion och säljas i AIK Hockey Store på Hovet.

AIK AIK Ishockey