Rapport från AIK Ishockeyförenings årsmöte 2021
Publicerad: 2021-07-01
AIK Ishockeyförenings årsmöte ägde i år rum digitalt, och sändes live den 22 juni. AIK IF:s ordförande Lars Ekholmer hälsade samtliga deltagare välkomna efter studioprogrammet som sändes strax före årsmötet.

Efter val av mötesordförande (Odd Swarting), mötessekreterare (Anton Johnson) och justeringspersoner (Cecilia Wahlman och Pia Josefsson) kunde Anders Olson, VD och Klubbdirektör, avge rapporten från den bolagiserade verksamheten. Därefter föredrog Lars Ekholmer, ordförande, årsredovisningen.

Årsmötet beslutade att addera både rapporten av den bolagiserade verksamheten, samt årsredovisningen till handlingarna.

Anders Olson berättade om fastställande av mål, verksamhetsplan för junior- och ungdomsverksamhet och samt budget för hela AIK Hockey.

Punkterna avhandlades efter den utsatta dagordningen. Röstlängden fastställdes till 22 stycken röstberättigade medlemmar, som under mötet fick ta ställning till följande:

• Årsmötet beslutade att i enighet med valberedningens förslag välja Lars Ekholmer till ordförande i AIK Ishockeyförenings styrelse för en period av ett år.

• Ledamot Stefan Prucha omvaldes för två år. Johan Palmgren, Alexis Wicklin och Peter Säll har alla ett år kvar till omval. Vidare antecknades det att valberedningen rekommenderade att föreningsstyrelsen även tillsätts som styrelse för bolagsstyrelsen samt att adjungera Daniel Rudslätt och Cecilia Giertta.

• Årsmötet beslutade att utse Pia Holmström samt Gustav Claesson från Mazars Set till revisorer samt att Mazars Set bestämmer suppleanter.

• Beslutades om tre till fem ledamöter till valberedningen (varav en till ordförande) för en tid av ett år. Årsmötet beslutade genom votering den sittande valberedningen. Årsmötet utsåg samtidigt Hans Mörner till sammankallande i valberedningen.

Inga ytterligare frågor utlystes och ordförande Lars Ekholmer tackade därmed samtliga deltagare för visat intresse och tackade även Tomas Åsell och Fredrik Leetmaa för sin tid och sitt engagemang i styrelsen, sedan avslutades mötet.

AIK Hockey